20.7.09

Londýnsky denník

Naše zážitky z Londýna som tentokrát rozdelila pekne chronologicky.... deň po dni :-)
1. deň: SkyEurope nás nezradili a dokonca o 10 minút skôr pristáli na letisku Luton, nasledovala 1.5 hodinová cesta do hotelu blízko stanice Victoria a potom už hurá do ulíc, zvládli sme Oxford Circus, Regent St., Picadilly Circus, Trafalgar Square, Aldwych, St. Pancas, stanice Euston a Waterloo, katedálu sv. Pavla a Millenium Bridge, samozrejme s výdatnou pomocou MHD, autobusov aj metra, k večeri sme si dali "fish and chips" - prvý a posledný krát :-)
2. deň: deň parkov sme zahájili v Kensingtonskom, prešli do Hyde a pomaly sa dovliekli k Buckinghamskému palácu - královná poriadala Garden party a tak bolo okolie plné pozvaných účastníkov - úžasná módna prehliadka klobúkov a vlasových ozdôb! Pokračujeme k parlamentu a Westminstru, potom krátky výlet autobusom na južnú perifériu Londýna a späť do centra a na večeru ku Garfunkels.
3. deň: South Bank: London Eye (stojí to za to), Oxo Tower, Shakespeare´s Globe, Borough tržnica, Tate Modern (jedinečný záležitok naviac s úžasným výhladom na City), radnica, Tower Bridge, Tower. A vláčikom do dokov a Greenwich a zase späť a v Covent Garden na večeru do Masala Zone.
4. deň: v znamení múzeí: začínam v Múzeu Alberta a Viktórie (umeleckopriemyslovom, velikánskom.... ), pokračujem po galantériách :-) a večer končíme v Britskom múzeu (majú tam fascinujúcu zbierku egyptských múmii).
5. deň: zase som trochu putovala za vláknami - pôvodne som cestu do The Handweaver´s Studio chcela vynechať, ale nedalo mi a dobre som urobila - pre pradlenky najlepšia Londýnska adresa :-), potom sa ešte motám ulicami v centre (Leicester Square apod.), večer zvládneme navštíviť okolie Monumentu a vraciame sa pomaly baliť kufrík.... pekný výlet to bol!