12.11.09

Orechové farbenie

Jedného krásného jesenného večera som sa pustila do farbenia prírodním farbivom... Svojho v poradí tuším štvrtého.... orechovým šupkám predchádzali chrobáci košinely, curry a cibulové šupky :-). Prírodné farby ma moc lákajú, celá ich súprava od spoločnosti Earthues pekne dlho očakáva svoju premieru v mojej farbiacej dielničke :-).... Teraz prišli na radu orechy podľa receptu z anglickej knižky Natural Dyeing od Jackie Crook - hlavne preto, že nepotrebujú materiál vopred namorený, takže žiadne moc zdržovanie, šup, šup do nálevu... ofarbila som trochu merina a pár hodvábnych kokónov. Vlnka už je spradená do nepravidelnej dvojnitky. Moc príjemne sa priadla a farba vyšla tiež celkom pekne. Nabudúce vyskúšam namorené materiály :-).

2 komentáre:

rupr povedal(a)...

Vypadá to zajímavě. Jen bych ještě ráda věděla, nakolik to vydrží při praní. I když se ručně předené a pletené věci perou šetrně, přece jen bych měla strach, že se mi ta barva bude vymývat.

TH povedal(a)...

hmmmm... to bohužial, neviem..... hotová priadza trošku púštala, na žiadne časté pranie to nebude.

Z festivalu vlny v Lipsku

Včera sme sa vrátili z festivalu vlny , ktorý sme si ano vždy velmi užili... a niečo sme si aj priviezli. Pár obrázkov pre inšipiráciu prikl...