24.10.07

Nová knížka


Hurá, hurá, hurá! Včera dorazila z Amazonu úplne nová knížka o farbení prírodnými farbami.... Jackie Crook: "Natural Dyeing". Je velmi pekne graficky spracovaná, nádherné fotky! Stihla som ju akurát prelistovať a zatiaľ som z nej nadšená! Prehľadne na dvojstránke sú tam jednotlivé (najčastejšie) farbiace prírodniny, doporučený recept na farbenie, obrázky a vzorníček použitia rôznych moridiel. Farbivá sú v ukážkach použité na prírodných materiáloch, na vlne - vláknach aj priadzi, hodvábe, mohére apod.... Zaujali ma aj bežne dostupné prírodné farbivá, ktoré som nepoznala, napríklad červená kapusta alebo šupky od avokáda - teším sa, že ich vyskúšam :-)

2 komentáre:

rupr povedal(a)...

Doufám, že se něco z tvých barvířských pokusů objeví i tady na blogu. Taky mě to láká, ale bojím, že ty rostlinné barvy jsou nestabilní a snadno se operou. A navíc mi ta přírodní barevnost moc nesluší.

TH povedal(a)...

Niečo už som v minulosti odskúšala :-), chystám sa na ďalšie experimenty. Určite sa to tu časom objaví. Niektoré z tých prírodných farieb nie sú moc stabilné, ale iné zase naopak. Záleží aj na tom, k akému účelu bude človek chcieť tú ofarbenú vec používať.... Bála by som sa ju často prať alebo vystavovať na slnku...

Z festivalu vlny v Lipsku

Včera sme sa vrátili z festivalu vlny , ktorý sme si ano vždy velmi užili... a niečo sme si aj priviezli. Pár obrázkov pre inšipiráciu prikl...