28.10.07

Trochu plsteníčka

Zapáčilo sa mi modulové pletenie.... a internetové stránky Felted Handbag Workshop s plstenými taškamia ma inšpirovali urobiť tašku. Upliesť ju s použitím modulového vzoru a potom zaplstiť. Tak som vyskúšala urobiť vzorku :-)... Využila som zvyšok farebného melírovaného Tekapa od Ashfordov (100% vlna, 210 m/10 dkg) a urobila vzorky, ktoré som následne plstila v pračke. Použila som ihlice č. 6 oproti doporučovaným 4.5-5. Prvý cyklus (s vodou 70°C) zmenšil strany štvorca na 83% pôvodných rozmerov, ale nezaplstil vzorku dokonale a tak som pridala druhý cyklus s rovnakou teplotou vody. Z pôvodného štvorca 15 x 15 cm je miništvorček 11 x 11cm (73% počiatočných dĺžok). Pleteninu som podľa návodu vložila do pracieho vaku na jemné prádlo, do bubnu pridala staré džíny. Niektoré autorky radia vynechať žmýkanie, aby sa plstenina moc nepokrčila (dá sa to napraviť prípadne žehličkou)... vyskúšala som pri 2. cykle nežmýkať - rozdiel nebol moc výrazný. Dospela som ješte k jednej dôležitej veci: okraje pleteniny musím dokonale upraviť ešte pred vložením do pračky, nerovnosti sa niekedy plstením ešte zvýraznia.... až tretí cyklus plstenia na jednej vzorke uhladil nerovný okraj, ale za cenu silnej plsteniny, v ktorej už utrpeli farby a "preplstením" vzorka zahnedla. A teraz už hurá na tašku! :-)))

2 komentáre:

rupr povedal(a)...

Modulové pletení se mi taky líbí. Tak moc, že jsem si na toto téma
založila i blog: http://modulong.blogspot.com/. Kdybys ses chtěla přidat jako spoluautor, byla bych moc ráda.
Líbí se mi na tom, jak neobvykle ty věci vypadají a přitom to není nijak těžké na upletení.

TH povedal(a)...

Do Tvojho modulového blogu už som nakukovala :-), ten sveter nemá chybu!!!!! Presne, ako píšeš - obdivujem relatívne jednoduchú a velmi efektnú techniku. Rada prispejem nejakým výrobkom :-)

Z festivalu vlny v Lipsku

Včera sme sa vrátili z festivalu vlny , ktorý sme si ano vždy velmi užili... a niečo sme si aj priviezli. Pár obrázkov pre inšipiráciu prikl...